Het spelen van games is tegenwoordig
niet meer weg te denken, jong en oud doet het. Bijna dagelijks zie je
mensen in openbare ruimtes op hun mobieltje wel een of ander
spelletje spelen. Vaak simpele spelletjes. Thuis achter de computer
worden er door jongeren hele andere games gespeeld. Voor elk moment
en elke doelgroep is er wel een game.
Een branded game is een uitstekende
marketing tool om een merk, product of organisatie op een andere
manier en op een ander moment onder de aandacht te brengen dan via de
traditionele communicatie kanalen. Een game wordt vaak vele malen
gespeeld en als merk, product of organisatie ben je de facilitator
van het spel. Een game is dus een uitstekend communicatiemiddel dat
onbewust waarde kan toevoegen aan een merk, product of organisatie.
Toch zijn er niet zoveel
bedrijven/organisaties die bewust kiezen voor een communicatie
strategie via branded games. Jammer want via gaming of game
technieken worden communicatie boodschappen veel sneller opgepakt en
blijven ze langer hangen.
Dit zijn volgens mij een aantal U.S.P's
van branded games:
Een interactieve merk of product
ervaring.
Houdt de aandacht langer vast.
Heeft een viraal effect.
Positieve merk, product of organisatie
associaties.
Spreekt verschillende doelgroepen aan.
Speelt in op de intrinsieke motivatie
van de spelers.
Het merk of product wordt in een andere
omgeving en op een ander moment sneller herkend.
Is een lead generation tool en data
generator.
Branded games van de plank
Ik heb samen met een partner twee games
ontwikkeld die voor branded games geschikt zijn. Ze kunnen geheel
tailormade worden gemaakt. Helemaal in de look & feel van een
merk, product of organisatie. Het zijn twee puzzelgames, Jamscape en
Colourbox.
Jamscape is in zijn huidige vorm een
game waarbij je binnen een bepaalde tijd futuristische auto's moet
parkeren. Het heeft ongeveer 25 levels maar kan eventueel worden
uitgebreid. De auto's kunnen door elk ander voorwerp worden
vervangen. Denk bijvoorbeeld aan verpakkingen, blokken, stenen,
flessen, blikjes, enz. Uiteraard wordt de achtergrond tevens
aangepast.
Colourbox is ook een puzzelgame. Hier
gaat het op de kleurlijnen die aan elkaar moet verbinden. Het heeft
heel veel levels. Het spel kan geheel worden aanpast in de look &
feel van een merk, product of organisatie.
https://vimeo.com/80611228 – Uitleg Colourbox.
http://vimeo.com/80610017 – Promo Colourbox.
Geïnteresseerd in een tailormade
branded game?
Maak vrijblijvend een afspraak: +31 6
414 53 997 of mail publicandprivate@icloud.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten