vrijdag 21 februari 2014

Ideation dagen

In een wereld die volop in beweging is en waar de 'graai' economie plaats maakt voor de deeleconomie wil ik ook actief iets bijdragen. Graag deel ik mijn kennis, ervaring en creativiteit die ik in de loop der jaren heb opgebouwd in marketing, communicatie, strategie, branding, creatie, gamification, ideation en ondernemerschap.

De vorm die ik hiervoor wil kiezen is op een inspirerende locatie in Den Haag een aantal keren per jaar een 'Ideation dag' te organiseren. De dag is bedoeld voor ondernemers, starters, doorstarters en mensen die op het punt staan een bedrijf te beginnen. Aan het einde van de dag wil ik iedereen het gevoel meegeven dat ze zijn opgeladen, geïnspireerd, vol met nieuwe ideeën en inzichten. Dat betekent wel dat de groep nooit te groot mag zijn om zo'n effect te kunnen creëren. Hooguit 25 man in totaal.

De dag begint met een presentatie over kleine en grote trends in onze maatschappij en wat voor mogelijke impact het kan hebben op ons dagelijkse leven. Daarna wordt er in een intensieve brainstormsessie de trends in mogelijke scenario's geschetst. Deze scenario's worden in de vervolgsessie (in de middag) gebruikt om nieuwe ideeën, producten, diensten, etc. te bedenken. Alle uitkomsten, aantekeningen, etc. worden na de sessie op de muren geplakt. Een ieder is vrij om daarna echt iets met de gegenereerde ideeën te doen. Wie weet zit er wel de 'next Whatsapp' idee tussen. Maar let wel ondernemerschap is meer dan alleen een idee bedenken.

Ik ben op zoek naar mensen die dit samen met mij willen opzetten of een bijdrage willen leveren in de vorm van het gratis ter beschikbaar stellen van een geschikte ruimte, een lunch willen maken, promotie willen maken, etc. En graag wil ik feedback van ondernemers en starters of ze dit een goed idee vinden. Het beste bewijs is dat je als ondernemer of starter je al wilt aanmelden voor de eerste Ideation dag. Dat kan door een mail te sturen naar publicandprivate@icloud.com met de vermelding Ideation dag en het invullen van al je gegevens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten