vrijdag 7 februari 2014

Multi Me

Met de populariteit van het internet en mobiel zie je dat mensen meerdere identiteiten er op na houden. Allemaal voor verschillende doeleinden en met uiteenlopende bedoelingen. Soms gaat het om meerdere profielen op relatie- en contactsites. Maar ook op sociale media zie je dat mensen meerdere profielen hebben. Hetzelfde geldt tegenwoordig ook voor e-mail adressen. Een e-mail adres is steeds vaker een momentopname i.p.v. een betrouwbaar contactadres.

Dit 'multi me' gedrag is daarentegen een interessant fenomeen om in kaart te brengen en te volgen. Zeker voor bedrijven die dagelijks consumenten willen bereiken en hun marketingbudgetten niet over de balk willen smijten. Maar dit 'multi me' fenomeen heeft ook nog een andere kant, naast dat mensen meerdere accounts maken en onderhouden zie je iets heel opmerkelijk gebeuren. 'Multi me' betekent ook dat een en dezelfde persoon zich anders gedraagt bij elke soort sociale media. Zo kan het dat iemand op Facebook laat zien dat die een fantastisch leven heeft. Zich op Twitter ontpopt als een doorgewinterde azijnpisser. Op Pinterest een kunstliefhebber blijkt te zijn en op Youtube de grootste grappenmaker.

De kans dat het 'multi me' fenomeen van tijdelijke aard is lijkt onwaarschijnlijk, want dat schijnt nu juist één van de U.S.P.’s van het internet en mobiel te zijn. Je kunt zijn wie je maar wilt zijn en in een handomdraai ben je weer iemand anders of heb je er een identiteit bij. 'Multi me' is de nieuwe uitdaging voor marketeers.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten